Untukmu Bapak's!

Ibrahim Bin Urip ☜ Insan ini banyak mengajar aku erti pengorbanan, kesabaran dan berdikari utk berdiri diatas kaki sendiri dlm kehidupan duniawi ini.. Mase aku kecik2 dulu dia tak pernah hampakan anak2 dia.. dia sanggup pakai baju bundle asalkan anak2 dia dapat sarung baju yang mahal2..Start aku masuk alam sekolah jarang sekali aku dapat naik bas dgn kawan2 aku yang lain sb dia sanggup korbankan mase keje dia untuk hantar & amik aku dari sekolah ON TIME.. Janji aku sentiase ade dpn mate dia.. (pengorbanan) Mase aku sekolah dulu, NO LEPAK2.. pergi sekolah, balik umh & buat homework.. kalau takde homework buat ulangkaji.. mmg xde harapanlah aku nak lepak dgn kwn2 kt luar, kalau nak lepak pn kwn2 aku kene dtg umh aku.. TAPI dgn syarat bawak buku study same2..(time ni pndai2lah kawan2 aku berlakon, bwk buku teks dlmnye isi dam ular.. haha) =p weekend je dapat FREEDOM tu pn dia akan tgk aku dari jauh utk pastikan aku selamat.. Actually dulu kawan2 aku masing2 takot nak dekat dgn aku termasuklah ank2 jiran aku sb dia akan tanye mcm2 soalan kat kawan aku tu smpai kawan aku menangis tak dapat jawab soalan yg dia tanye tu.. DAN kawan2 aku paling takot nak call umh aku, takot dia yang angkat.. mengigil2 nak dail no tepon umh aku semate2 nak mintak tolong aku ajarkan subject yang diaorg tak phm.. kesian kawan2 aku dpt kawan ade bodyguard.. sob sob sob! (kesabaran) T___T

Masuk alam university aku dah bermula berpisah dgn dia sb aku kate aku nak kejar cita2 aku.. Mulenye dia berat hati nak lepaskan aku sb dari kecik smpai besar tak pernah berpisah.. akhirnye demi cita2 aku dia lepaskan gak.. TAPI.. tak smpai sehari aku berjauhan dgn dia setiap saat dia call aku tanye ok ke tak.. tgh buat apa bla bla bla.. seteeres bukan? haha~ bg aku ok lah.. dia je boypren yang aku ade time tu.. almaklumlah cinta monyet tak kesampaian.. hihi Sepanjang aku menjadi seorang student yang terkontang kanteng berdikari tanpa family disisi.. dia ajar aku mcmner hidup sendirian kalau family dah xde nanti dan dia selalu pesan :
1) "jangan mengharapkan pertolongan dari orang lain kalau sesuatu bende tu kite mampu buat sendiri.."
2) "nak dapatkan sesuatu bende yg kite impikan kene usaha atas diri sendiri dan yakin, lihat hasilnya nanti.."
3)"jangan mengambil kesempatan diatas kesenangan orang lain utk kepentingan diri sendiri, lambat laun memakan diri.."
(berdikari)

NOW, Masuk alam mempunyai keluarga sendiri.. baru aku sedar selama dia besarkan aku ade makne tersurat dan tersirat disebalik halangan yang dia buat utk aku.. sbnye dia lebih makan garam dari aku.. bukti yang aku dapat? aku dapat DEAN'S LIST AWARD sebagai hadiah harijadinya.. DIA yang aku maksudkan adalah Ayahku.. HAPPY 64th BIRTHDAY BAPAK'S! TERIMA KASIH ATAS SEGALANYA..

No comments: